Ana Sayfa Duyurular Mobil oyun sektörü 2020’de geçen yıla kıyasla %29 oranında bir büyüme yaşayarak...

Mobil oyun sektörü 2020’de geçen yıla kıyasla %29 oranında bir büyüme yaşayarak rekor kırdı

214
0

BTK 2O2O Dijital Oyunlar Raporunu Yayınladı

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, pandemi süreci ile büyüyen ve gelişen oyun sektörüne ilişkin, “Güvenli İnternet Merkezi” tarafından hazırlanan 2O2O Dijital Oyunlar Raporunu yayınladı. Rapor, dijital oyun sektörünün gelişimi hakkında önemli bilgiler sunuyor.

2020 yılına damgasını vuran pandemi süreci ile dünya zorlu bir süreçten geçerken, insanların evde kalma sürelerinin artmasıyla, dijital oyun sektörü gün geçtikçe güçlenen ve büyüyen sektörler arasındaki yerini aldı. Raporda bu sektöre yaşanan gelişmelere dair bilgiler paylaşıldı.

Rapora ilişkin açıklamada bulunan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, “BTK olarak, gençlerimizin oyun dünyasının fırsatlarından yararlanmalarını ve üretkenliklerini artırmalarını istiyoruz. Milli Teknoloji Hamlesi doğrultusunda devletimiz bu konuda her türlü desteğe hazır. İnanıyoruz ki Türkiye dijital ihracatta da lider konuma gelecek” dedi.

Dünya Dijital Oyun Sektörü

Dijital oyun sektörünün 2020 yılında COVID-19 salgınının da etkisi ile % 9,3 artışla, 159 milyar dolara ulaştığı bilgisinin paylaşıldığı raporda, dijital oyun pazarının 2026 yılına kadar 295 milyar doları aşacağının tahmin edildiği belirtildi.

Rapora göre; dijital oyun endüstrisi, COVID-19 salgını sonucu oyun pazarında en büyük artışı mobil oyunlar ile sağladı. Mobil oyunlar 2020 yılında 77,2 milyar dolarlık gelir elde ederek dijital oyun pazarında büyük bir yere sahip oldu.

Türkiye Dijital Oyun Sektörü

Raporda, ülkemizde oyun sektörünün her yıl olduğu gibi 2020 yılında da büyümeye devam ettiği, pandeminin de etkisiyle bu yıl özellikle mobil oyun sektöründe hızlı bir büyümenin yaşandığı, geçen yıla kıyasla % 29 oranında bir büyüme yaşayarak rekor kırdığı bilgisine de yer verildi. Ayrıca, Türk oyunlarının dünya ortalamasına göre iki kat daha fazla ilgi gördüğü ve indirilme sayısının ortalama 759 bin 470 kişiyi bulduğu, Türkiye’de oyun geliştirici şirket sayısının ise 239’a yükseldiği açıklandı.

Raporda yer verilen bilgilere göre, 2020 yılında Türkiye’de yetişkinlerin ortalama % 79’unun mobil oyun oynadığı, bunun % 81,7’sinin kadın, % 76,5’inin erkek olduğu, pandemiden dolayı evlerine kapanan insanların mobil oyunlara büyük ilgi gösterdiği, insanların bir günde ortalama 4 saatten fazla oyun oynamaya vakit ayırdığı belirtildi.

Dijital Oyunlar Alanında Türkiye’deki Bilinçlendirme Çalışmaları

Raporda, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun dijital oyunlar konusuna büyük önem verdiği vurgulanarak, dijital oyunlarda bilinçlendirme konusunda yapılan çalışmalardan bazıları şöyle ifade edildi:

– Farklı tarihlerde “Dijital Oyunlar” teması ile ilgili dernekler ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı koordinasyonunda etkinlikler, sempozyum, çalıştay ve eğitimler gerçekleştirilerek, oyun sektörünün geleceği konusunda tavsiye ve önerilerde bulunulmuştur.

– Çocukların guvenlicocuk.org.tr web sitesinde güvenle oynayabilecekleri dijital oyunlar tasarlanmıştır. Ayrıca sitede çeşitli aktiviteler, e-kitap içerikleri de bulunmaktadır.

– guvenlioyna.org.tr portalı hizmete açılmıştır. Portalde, dijital oyunlarla ilgili blog yazıları, güncel haberler, bilimsel çalışma ve raporlar, ebeveyn denetim araçları ve piyasadaki popüler oyunların incelemeleri bulunmaktadır.

– guvenliweb.org.tr portalde dijital oyunlar hakkında bilinçlendirme kapsamında sunumlar, rehberlerin ve raporların yanı sıra dijital oyunlar hakkında blog yazıları yer almaktadır.

– Güvenli İnternet Merkezi Mobil uygulaması (GİM): İnternette bilinçlendirici içerik ağı Güvenli İnternet Merkezi’nden bütün toplumun istifade edebileceği GİM Mobil Uygulaması hizmete sunulmuştur. Uygulama ile İnternet ve teknoloji alanında bilgi ve tavsiye içeren haberlere, blog yazılarına ve diğer kaynaklara ulaşılabilmektedir. Ebeveynlerin çocukları için internette güvenilir medya içerikleri bulma ve seçme konusunda artan kaygılarına karşı, GİM Mobil Uygulamasında “Derecelendirme Sisteminden” geçmiş güvenilir medya içeriklerinin bilgisi de bulunmaktadır.

2O2O Dijital Oyunlar Raporu, Dünya ve Türkiye Dijital Oyunları Endüstrisinin Kısa Tarihi, Dünyada ve Türkiye’de E-spor Endüstrisi, Dijital Oyunlar Alanında Dünyadaki ve Türkiye’deki Bilinçlenme Çalışmaları, Dijital Oyunların Derecelendirmesi Alanında Dünyada Çalışmalar gibi pek çok konuda önemli bilgiler sunuyor.

2O2O Dijital Oyunlar Raporuna guvenlioyna.org.tr (https://www.guvenlioyna.org.tr/galeri-detay/dijital-oyunlar-raporu-2020) adresinden ulaşabilirsiniz.


Kaynak: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.


Önceki İçerikTürk Çelik Sektörü 2021 yılında miktarda %10 artışla yaklaşık 23 milyon tona ulaşmayı hedefliyor
Sonraki İçerikKauçuk ve kauçuk eşya ürünleri mal grubu ihracatında 2021 Mayıs ayında en çok ihracat yapılan ülkeler sırasıyla Almanya, ABD ve Polonya oldu

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz